RooyNet

Onze stichting is lid van het Historisch Platform Venray. Ze is tevens deelnemer van de website van RooyNet.
Op RooyNet vindt u cultuurhistorische foto's, films, geluiden en documenten. Deze zijn door de Venrayse deelnemende organisaties verzameld, gedigitaliseerd en via RooyNet toegankelijk gemaakt voor een groot publiek. Het gemeentelijk genealogisch archief en het digitale archief vanaf 1880 van het Venrays weekblad Peel en Maas zijn, op enkele jaargangen na, op RooyNet te vinden. Ook vindt u hier het oorlogsnieuws De Zwijger, het dorpsblad De Ruuper van Leunen-Veulen-Heide, het Ysselsteyns Nieuwsblad en enkele jaargangen van het Oirlo's dorpsblad 't Krèntje. Ook de edities van het Castenrays dorpsblad De Schans zijn tot en met 2010 in te zien.

Via het menu-item Zoeken kunt u in verschillende databases op RooyNet zoeken. Daarnaast kunt u via de deelnemerspagina's in de collectie van onze werkgroep zoeken.

Onze ruime collectie kunt u bereiken door
hier te klikken of via onderstaande afbeelding.

© 2020-2022 Stichting Heemkundig Genootschap Castenray Alle rechten voorbehouden.